Tools

jal said

jal  

Ajattelitteko joskus duunia hakea?

63 comments

jal 21.08.2009 (fi)

63 comments

Bottom

jal  

jal commented on 21.08.2009 (fi)

touqo  

:-(

touqo commented on 21.08.2009 (fi)

jal  

@Kriisi "Ei koske Suomea." "Suomalainen laatu" "Suomen korruptoimattomuus".

jal commented on 21.08.2009 (fi)

jaanahuhta  

@jal Jos hakee duunia, niin suojaustasoa nostettava punaiselle.

jaanahuhta commented on 21.08.2009 (fi)

nettimuori  

@Kriisi Saa tai ei (virallisesti ei), mutta niin se vaan on, että tota tehdään. Kyllä suomalainen työnantaja tutkii verkkoa varsin tarkkaan ennenkuin tekee päätöksensä.

nettimuori commented on 21.08.2009 (fi)

jaanahuhta  

En kyllä ikinä ole ymmärtänyt, miksi joku laittaa kännikuvia verkkoon. Mutta taidankin olla henkisesti vanha ja muunmaalainen.

jaanahuhta commented on 21.08.2009 (fi)

visualradio  

@jal Vainoharhaisia yritysjohtajia ja henkilöstöpäälliköitä on aina ollut. Ehkä tämä vain alleviivaa sosiaalisen median kasvavaa merkitystä. Aikaisemmin duunin esteenä saattoi olla


  • liian aktiivinen politiikassa
  • uskonto
  • maahanmuuttajan oloinen nimi
  • raskaana tai liian nuori nainen, joka voi tulla kantavaksi
  • ikää liikaa mittarissa
  • pyytää liikaa palkkaa tai muita etuja

Päinvastoin oletan, että sosiaalisesti taitavat, joustavasti verkossa liikkuvat, yhteistyökykyiset, hyvät kommunikaattorit ovat kovassa huudossa huomisen duunimarkkinoilla - jos sellaisia ylipäätään enää tulee (laman jälkeen). Toisaalta, mitä keskinkertaisilla ja loppuun asti sliipatuilla yes-ihmisillä - jotka eivät uskalla, eivät rohkene, eivät osaa - tekee? Tietenkin verkossa tai yleisillä paikoilla voi toimia systemaattisen typerästi ja siitä rokotetaan.

visualradio commented on 21.08.2009 (fi)

jounikj  

ottaako joku töihin tyyppejä joista ei ole kännikuvia netissä?

jounikj commented on 21.08.2009 (fi)

Sinuhesieda  

Tämän takia mm en enään esiinny verkossa omalla nimellä.

Sinuhesieda commented on 21.08.2009 (fi)

juhana2  

Jos joskus vielä elämässäni haen töitä aloitan kaikki tarvittavat hakudokumentit hymiöllä.

juhana2 commented on 21.08.2009 (fi)

Tuija  

@jaanahuhta ongelmahan onkin siinä, että ei niitä kännikuvia itse laiteta, vaan kaverit laittavat koska se on niiden mielestä hauskaa. ja sitten et ole cool vaan tylsä tyyppi ja alat jälkikäteen vaatia niiden poistoa, todennäköisyys, että ne leviävät yhä hallitsemattomammin, kasvaa.

en keksi nykyaikaisessa verkkoelämässä monia muita kohtia, jossa ihmisten jokapäiväinen toiminta olisi niin rankasti ristiriidassa lain kanssa. ensisijaisesti henkilötietolain, kun puhutaan tunnistettavista ilman lupaa verkkoon laitettavista kuvista, ja joiltain osin rikoslain, jos puhutaan yksityisyyttä ja kunniaa loukkaavista kuvista.

tämä vaan otetaan vallitsevana tosiasiana, en ole huomannut laajempia kansanliikkeitä tai valistuksellisia pyrkimyksiä, joissa neuvottaisi että voit kyllä kieltää kavereitasi laittamasta kännikuviasi verkkoon.

Tuija commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

Kännikuvia tuntuvat laittavan verkkoon etenkin alle 25-vuotiaat. Nuoret ajattelevat maailmaa usein korkeintaan 3 vuoden perspektiivillä, ja jos työnhaku ei siihen perspektiiviin kuulu, niin sitä ei ajatella. Sama koskee kaikkia loppuelämään vaikuttavia päätöksiä. Miksi pitäisi lopettaa tupakointi, jos se tarkoittaa sitä, että voi 40-vuotiaana olla vakavasti sairas? 20-vuotiaan käsitysmaailmassa 40-vuotiaana on toinen jalka haudassa anyway.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

arttusilvast  

Onneksi olen alalla, missä kännäily on katu-uskottavaa, jopa suotavaa :D

arttusilvast commented on 21.08.2009 (fi)

teroheiskanen  

@juhana2 tuon lupauksen pohjalta voisi perustaa facebook-ryhmän, siellä olisi 2 vkossa 10000 jäsentä, tässä olis puskuritarroja:

"Perseilen netissä - ja ylpeä siitä"

"Käytän hymiöitä - ota tai jätä"

"Jos otat (töihin), niin et aja (udu ulos nettiyhteisöistä)"

"Palkkaa minut - 100% striimaus takuu"

"Jos et tykkää hymiöistä, et tykkää minusta"

"Jos en ansaitse peukkua - et ansaitse minua"

"Etkö ymmärrä nettiä - et ymmärrä minua"

"Google-haku: 0 osumaa - siinä sinulle hyvä työntekijä"

teroheiskanen commented on 21.08.2009 (fi)

troppone  

@Tuija Samaa mieltä! Ei mua sinänsä varsinaisesti hauskat kännikuvat haittaa, koska elän illuusiossa, että tulen tekemään töitä sellaisessa yhteisössä, jonka henkilöjohtaja/-politiikka toimii @visualradio :n esittämällä tavalla. MUTTA, olisin kyllä peräänkuuluttamassa tosiaan lupa-kulttuuria!

Sinänsähän se on upea asia, että tutkitaan verkkoa - ei pelkästään haastatella tai soiteta esimiehille, että millainen alainen on. Verkostahan saattaa saada tietoa millainen ihminen on kyseessä, wau.

Lisäksi toivoisin, että kun ihmisiä palkataan esimiestehtäviin, palkkaavat tahot soittelisivat entisille alaisille.

troppone commented on 21.08.2009 (fi)

Porni  

@Tuija facebookissa onneksi saa esim. kuvat joissa minä esiinnyn piiloon jolloin niitä ei näy ainakaan niin selvästi...

Selvää on että näitä käydään suomessakin läpi.. sillä myös virherekrytointeihin ei aina ole varaa.. ja jos on helppo tapa tutkailla minkälainen henkilö on kyseessä niin tottakai näin tehdään. Kyllähän meinaan työpaikan saantiin vaikuttaa muutkin asiat kuin vain osaaminen.. siis ainakin joissain paikoissa.. varsinkin jos tulee työympäristöön jossa tehdään yhdessä tiiviisti töitä niin hakija voidaan tipauttaa pois listalta vain "kun se nyt ei oikein vaikuttanut huumorintajuiselta".. ei sekään ole virallinen ja oikea hylkäämisperuste, mutta taasen voi olla jopa molemmille parempi ettei huumorintajuamaton tule ko. paikkaan töihin jossa muut nakkailee vitsejä menemään.. näin hän jää ulkopuoliseksi ja ehkäpä lopettaa paikassa taasen tämän takia.

Nämä jälleen siitä kuuluisasta Pörnin Omasta Faktalaatikosta ;)

Porni commented on 21.08.2009 (fi)

Karde  

Mä en tule enää koskaan saamaan mitään duunia.

Karde commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

Huomasitteko: rekrytointiammattilaiset? Älkää koskaan käyttäkö rekrytointiammattilaisia, jos haluatte räväköitä työntekijöitä. Ihmiset, joilla on persoona, saattavat päätyä nettiin huonossa valossa, sitä tapahtuu. Toki PR-hommat voivat olla toinen juttu, mutta ainakin minä tykkään tehdä töitä persoonien kanssa.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@Susa Tuo on vähän samanlaista kuin niissä porukoissa, joissa sammuneelle tulee Hitler-viikset ja lisäksi vitunkuva otsaan. Minun piireissäni kaverista pidetään huolta ja lomakuvista laitetaan julkiseen jakoon ainoastaan maisemakuvia ja esittelykelpoista materiaalia.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@Kriisi Kyky tekemiseen ja hyvä tyyppi ovat tärkeitä, mutta kännikuvat ja hymiöt eivät todellakaan sulje niitä pois.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@Porni Vikarekryjen taustakartoituksen voi tehdä esimerkiksi koeajalla tai sopimuksen kirjoittamisen ja työn aloittamisen välissä. Menee suoranaisen kielletystä harmaalle alueelle. Toki aika huonoa integriteettiä ja Lapin Kansaa, mutta periaatteessa toimivaa. Toisaalta minä en ymmärrä miksi työnantajalle edes kuuluu mitä työntekijät lain puitteissa vapaa-ajallaan tekevät, kun aikaa ostetaan kuitenkin vain 7.5h päivässä, ei 24.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

visualradio  

@ferrix Särmää, kanttia, näkökulmaa, empatiaa, joustavuutta, kriisinkestoa, pitkäjänteisyyttä, vuorovaikutustaitoa. Ei sliipattua, latteaa, mautonta, hajutonta, mitäänsanomatonta. Elämä on kamppailulaji, josta ei selvitä hengissä. Elämä on elämistä varten. Nykäsen "Life on laiffii" on viisaasti sanottu. Kuvitellaan yritystä, jossa on vain pulleita puluja ja siististi visertäviä varpusia, miten sellaiset handlaa vaikkapa metsätalouden tai teknologiayritysten kriisin?

visualradio commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@ferrix, kyllä. Jokainen saa laittaa itsestään julkiseen jakoon juuri niin typeriä kuvia kuin haluaa. Jos aikuinen ihminen ei näe ongelmaa kännäilykuvissaan, niin se on ihan fine. Eri asia minusta ovat nämä mainitsemani nuoret, jotka eivät vain siinä vaiheessa osaa ajatella asioita riittävän pitkälle. Ei 18-vuotias välttämättä mieti, millaisiin hommiin hän 30-vuotiaana hakee. Toki luulisi työnantajienkin antavan armoa. Voisivatko nettihölmöilyt vanhentua? :)

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

Sinuhesieda  

Hyvä puheenvuoro @Tuija peukkua ylös

@Kriisi
"Edelliseen paikkaan mihin hain, oli haastattelija ennen haastattelua jo tunkemassa facebook-kaveriksi."

Noihin kannattaa aina vastata, että face-mikä?
Yksityiselämä EI kuulu työnantajalle! Harrastuksista voi olla apua ja ne kannattaa mainita.

PS: Mulla on ollut mielenkiintoisia haastatteluja kun olen sanonut harrastavani podcastausta, eikä kukaan ole koskaan tiennyt mitä se on. Hoh hoijaa, kun saa aina selittää :s

Sinuhesieda commented on 21.08.2009 (fi)

jaanahuhta  

En uskaltaisi laittaa toisten kuvia nettiin kysymättä lupaa. En haluaisi, että omaakaan kuvaa laitettaisiin ilman kysymistä. Jotenkin en edes ajatellut, kyse voisi olla jonkun toisen ajattelemattomuudesta.

Hymiöitä roiskin harkiten, jos aistin vastaanottajan ansaitsevan sellaisen.

Ach ja såå, en varmastikaan saisi töitä (enää!) tiukkapiposektorilta, vaikkei känni/nakukuvia olekaan.

jaanahuhta commented on 21.08.2009 (fi)

LauriN  

Onnekseni en vieläkään ole saanut itsestäni kuvia nettiin. :-)

Nojoo, Facebookissa minut on tägätty edellisen koulun ryhmäkuvaan, mutta se ei ole niin vakavaa. Toisaalta, enpä kyllä ryypiskelekään, joten sen puoleen ei ole ongelmia.

LauriN commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@visualradio Aivan näin. Kyllä yks perkele pitää löytyä takataskusta, kun tarpeen on. On vähän ehkä vanhanaikaista ajatella, ettei koskaan ole aika sanoa rumasti. Temperamentti on vähän niinkuin puolustusvoimat - aina reservissä. En tiedä toisaalta kertausharjoituksista, palvelusajasta ja naisten vapaaehtoisuudesta.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@Susa siis meinasin tätä, että kavereista ei laiteta kuvia pyytämättä ja kavereista pidetään huolta muutenkin. Itsestään voi laittaa, mutta harkitsisin vähän.

On tuo minunkin avatarini tavallaan kännäilykuva: frakki päällä, boolimalja kädessä, häiden bestman.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

troppone  

Pitääks mun nyt poistaa Päiväkännit FB-kavereiden joukosta? Höh.

troppone commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@jaanahuhta minä olen sen verran kärkevä, että joskus pitää pehmittää hymiöillä nettikeskustelussa. Tämä siis nimenomaan chat-muotoisessa.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@ferrix, tismalleen samaa mieltä!

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

Mitä pahaa on kännikuvissa, kunhan ne ei sisällä jotain oikeasti mautonta? Kai se on työnantajankin kannalta pitkässä juoksussa parempi jos työntekijällä on ns. muutakin elämää ja osaa irrotella :)

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

natasha_l  

kyllä työnantajankin puolella päässä on vikaa jos muutamat vapaa-ajalla otetut kuvat estävät työnsaannin.mua ei kyllä haittaa yhtään jos kaverit laittaa bilekuvia musta nettiin, sehän on osa normaalia elämää. toisaalta itsehän olen saanut alaikäisenä palkkaa mm tupakoinnista ja kaljan juomisesta :)

natasha_l commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

Olen kai kalkkis kun olen aina luullut, että näytöt yms. referenssit painaisi enemmän kuin kaverien lisäämät kuvat.

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@mtarvainen, Kyse lienee ns. ensivaikutelma-asiasta. Kännäilykuvissa ei ole pahaa, jos tunnet ihmisen muutenkin ja tiedät, että hän on fiksu ja rajansa tunteva. Jos et tunne, ensivaikutelma ei välttämättä ole kovin hyvä.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

@Susa Ensivaikutelma on useimmiten väärä. Vanha viidakon sanonta.

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@mtarvainen, se ei paljon lohduta, jos karsiutuu työnhakijoiden joukosta sen perusteella. Eikä saa edes mahdollisuutta toisen vaikutelman antamiseen.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

@Susa Ehkä parempi sitten karsiutuakkin mikäli firmalle on hakijan vapaa-ajan vietto niin suuri ongelma.

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

jahapaula  

Tätä joskus ainejärjestössä pohdittiin kun osa jengistä oli sitä mieltä, ettei järjestön bilekuvia pitäisi laittaan verkkoon koska voivat estää työnsaanniin. Niissä ei edes ollut nimiä. Ja haluaisin itse kyllä pysyä kaukana siitä työnantajasta, joka on tosissaan siinä uskossa, että yliopistossa vain opiskellaan ja sitten tullaan ulos.

Ja @troppone +1!! TODELLAKIN pitäisi soittaa entisille alaisille ennen esimiestehtäviin palkkausta...

jahapaula commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@mtarvainen, samanlaiseen sielujensympatiaan itsekin uskon. Mutta kuten jo totesin, nuoret eivät välttämättä mieti, mitä aikuisena haluavat. Sellaisten teinisekoilijoiden puolesta ainakin itse olen huolissani. Nuoresta kännisekoilijasta voi kasvaa tylsä keski-ikäinen, joka haluaa tylsän keski-ikäisen työpaikan.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

semi  

@ferrix: hear hear! "Toisaalta minä en ymmärrä miksi työnantajalle edes kuuluu mitä työntekijät lain puitteissa vapaa-ajallaan tekevät, kun aikaa ostetaan kuitenkin vain 7.5h päivässä, ei 24."

@mtarvainen: hear tällekin. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että jos osaaminen ja soveltuvuus niin persoonan kuin taitojen puolesta on kohdallaan, ei pitäisi olla mitään negatiivista merkitystä sillä harrastaako marsujenkasvatusta tai onko netissä kuva henkilöstä siideripullo kädessä.

Ihmisiä me kaikki ollaan, erilaisia persoonia kenties mutta siitähän tulee se elämän (ja työelämänkin) suola ja rikkaus.

En olisi niin huolissani nykypäivän teinisekoilijoista, he ovat kuitenkin kokonainen ikäluokka, jossa lähes kaikilla on ollut höpsö irc-galleriaprofiili tjsp, joten uskon että ajan myötä moinen menettää pitkälti painoarvonsa.

semi commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

@Susa Kaikista kasvaa tylsiä keski-ikäisiä, tai ei välttämättä kasva vaan siihen ajaudutaan kuin varkain. Kyllä hulttioteineistäkin tulee ihan asiallisesti hommansa hoitavia, kunhan vaan löytävät oman juttunsa. Minullekin rehtori kertoi koulussa, ettei minulla ole tulevaisuutta. Samoin kavereilleni. Soittaminen ja kimpassa ajan viettäminen oli kiinnostavampaa kuin koulussa käynti. Lähes kaikki näistä on menestynyt myöhemmissä vaiheissaan erinomaisesti. Teini-iässä hankittu sisu, oma linja (lue: omilla aivoilla ajatteleminen) ja ystävät ovat aarteita. Voitaisiin todeta jälkiviisaana, että paskasta on vuoltu kultaa hyvin tuloksin.

Meni offtopiciksi.

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@mtarvainen, tämä on nähty kautta aikain. Ei niistä hippinuoristakaan hippikeski-ikäisiä tullut. :) Oho, nyt lipsahti hymiö tähän.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@mtarvainen Kaikista ei todellakaan kasva tylsiä. On se monesti nähty, että ihminen on jopa 50-vuotias ja silti huumorintajuinen. Tällaisen minun kaltaiseni nuoren on sitä vaikea ymmärtää, mutta olen ottanut tavoitteeksi olla silloinkin vielä ihan ässä tyyppi.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

@ferrix Tämä totta, olisi pitänyt hymiöidä lauseen perään :]

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

jal  

@ferrix olen 56v eikä naurata yhtään.

jal commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@jal, @ferrix, @mtarvainen, itse en ainakaan tarkoittanut, että keski-ikäistyminen merkitsisi huumorintajun katoamista. Päinvastoin, riemua tulee revittyä yhä useammista asioista, jopa itsestä. Hymiö. Sen sijaan nuoruuteen kuuluva idealistisuus, ehdottomuus tuppaa vähintäänkin lievenemään. Nuorena ajattelin olevani ainutlaatuinen, nyt lähinnä tavanomainen. Eikä se ole minusta huono asia. Tylsä korkeintaan. Hymiö.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

jal  

@susa jätin hymiön pois - ei uskalla käyttää

jal commented on 21.08.2009 (fi)

Susa  

@jal, keski-ikäinen ottaa varman päälle.

Susa commented on 21.08.2009 (fi)

Tiitu  

Minäpä olen oikein hakukoneoptimoinut itseni (=omat sivut/blogini) töiden haun takia, kun Suomessa on niin paljon samannimisiä. Itse en haluisikaan töihin sellaiseen paikkaan, jossa ei arvostettaisi läsnäoloa sosiaalisissa medioissa.

Tiitu commented on 21.08.2009 (fi)

TomiS  

@ferrix Meidän nuorten ja perkeleen mukavien on vaikea käsittää, miten jostain voi kasvaa vanha ja veemäinen.

TomiS commented on 21.08.2009 (fi)

Mitro  

@Tuija @mtarvainen Helpolla pääsee, ku ei ole kännissä --> ei tule kännikuvia. Selvinpäinkin voi olla sekaisin :-D

Ja onko se sitten työnhakijan tappio, jos työpaikassa nipotetaan jo ennenkuin se ovi aukeaa? Ehkei kannatakkaan mennä sinne? Hyvistä osaajista on (lähes) aina pula ja jos ei rekrytoijat tätä tajua, olkoot ilman.

Mitro commented on 21.08.2009 (fi)

TomiS  

@Mitro:a jatkaakseni

...ja jos on huono osaaja minkä lisäksi vielä sekoilee kännissä ja antaa ihmisten valokuvata sitä, niin ehkä sitten olisi jo jotain parannettavaa omassakin toiminnassa.

TomiS commented on 21.08.2009 (fi)

mandrl  

@Mitro, tuosta samaa mieltä. Tosin luotan liikaakin siihen, että tarvittaessa duunia löytyisi jostain.

Kun vielä meni vähän paremmin, pari päänmetsästäjää oli kaivanut esiin meikäläisen epämääräisen LinkedIn-profiilin. Täysin samannimisiä tyyppejä ei taida olla, joten kevyttä perseilymatskua luulisi netistä löytyvän ainakin pienellä kaivamisella.

Typeryydet ja haukkumiset toki ovat asia erikseen, mutta en oikein usko, että järkevä rekrytoija nykypäivänä ihan pienestä säikähtäisi.

mandrl commented on 21.08.2009 (fi)

Armi  

Tässäpä oiva aihe äikän Kieli ja identiteetti -kurssilla keskusteltavaksi.

Armi commented on 21.08.2009 (fi)

Mitro  

Jos itteänsä googlettaa tai pingaa, niii kaikkee ihmeellistä löytää. Olis helpompaa, jos olis lisää täysnimikaimoja voi sanoo, jos tavii, It wasn't me. Mutku ei oo. Toisaalta joskus vuosia sitten Riotissa opin henkilötasoisen tarinan merkityksen. Jos haluat erottua, ole mielenkiintoinen, tee meilenkiintoisia juttuja ja näy mielenkiintoisissa yhteyksissä. Arveluttavuus on sitten ihan arvovalinta (vastaanottajan puolella). Mediaakin voi hallita vain jonkin verran, sosiaalista mediaa vielä vähemmän.

Mitro commented on 21.08.2009 (fi)

Mitro  

@mandrl sit tietty voi heilua kännissä vaikka hirveessä kaatosateessa niin, ettei oo muita ulkona ja kuvistakin tulisi ihan puuroo, jos jollain olisi kamera, mutku ei oo, ku ei kuulu kulttuuriin. U know what I mean...

Mitro commented on 21.08.2009 (fi)

Virbana  

Eikö kukaan muu mieti sitä, milloin esim. vakuutusyhtiöt alkaa tehdä samaa? "Et saa vakuutusta tai korvausta, koska näköjään tapanasi on hyppelehtiä lyhtypylväissä" tms.. Tai valtiontukia, eläkepäätöstä jne.. Mä mieluummin pidän nassuni ja heilumiseni poissa julkisesta netistä (omalla nimellä).

Virbana commented on 21.08.2009 (fi)

semi  

@Virbana Mä olen miettinyt tuota jo kauan. Toisaalta saattaa liittyä myös siihen, että oon alkanut kirjoittaa puoliavointa (nykyään ihan täysin avointa) blogia jo joskus vuonna 2000, jonka jälkeen on aika paljon saanut punnita sitä mitä haluaa asioista kertoa potentiaalisesti ihan kenelle tahansa. Nykyään jopa kiusaannun lukiessani netistä, esimerkiksi juuri blogista, jotain joka selkeästi ei ole minun silmilleni tarkoitettu, esimerkiksi taannoiset toivotukset junan alle jäämisestä. Joka kerta kun moista tulee vastaan mietin, että eivätkö ihmiset oikeasti ajattele etukäteen mitä suoltavat.

@Mitro Samoja ajatuksia myös hulluudesta selvinpäin (muurahaiskarhut ftw!) ja mielenkiintoisista jutuista. Mun mielestä itse asiassa se erottuminen tulee kaupanpäälle, kun tekee elämässään monipuolisia ja mielenkiintoisia juttuja. Mielenkiintoiset jutut ovat itselle täysin arkipäivää, yllättää välillä miten esim. ns. mundikset pitävät jotain viikinkileiri/lampaantaljajuttuja eksoottisina.

semi commented on 21.08.2009 (fi)

ferrix  

@TomiS puhu vaan omasta puolestasi, minä en ainakaan ole perkeleen mukava, vaan äänekäs ja röyhkeä.

ferrix commented on 21.08.2009 (fi)

mandrl  

@mitro, strategiani on pysytellä kameran toisella puolella. Kuvaustyylikin on sellainen, ettei kuvaajan humalatilaa voi tulosten perusteella arvioida... :-P

mandrl commented on 21.08.2009 (fi)

mtarvainen  

@TomiS Mitä vanhemmaksi tulee, sitä helpompi se on ymmärtää :D

mtarvainen commented on 21.08.2009 (fi)

Herra  

Vuoden päästä lakkaan olemasta keski-ikäinen.

Herra commented on 21.08.2009 (fi)

Login or register to leave a comment