Tools

visualradio said

visualradio  

Oisko tommonen laukku makee?

45 comments

visualradio 02.08.2009 (fi)

45 comments

Bottom

Herra  

Modesty Blaise on aina makee.
Kuvalliset laukut taas tuskin koskaan.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Modesty Blaise kiinnitti katseen laukkuun, @Herra, mutta pitääkö laukun olla Samsoniten harmaa tai musta? Miksi emme voisi pukeutua sarjakuvahahmoiseen pyhäpukuun? Onhan kuvia T-paidoissa. Voisimme täyttää julkisen tilan henkilökohtaisella graffitilla. Enemmän visuaalista kikkailua jakeluun!

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

Mitä virkaa kuvalla aluspaidassa on, eihän sitä kukaan näe.
Jos haluaa kikkailla, niin se onnistuu tyylikkäämminkin.
Kapina taas edellyttää sääntöjen tuntemista, jotta voisi niitä muuttaa.
Jos kapinoi tuntematta sääntöjä, on vain hampuusi.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Minulle t-paita on tärkein arkipaita, talvella se hoitaa aluspaidan virkaa flanellipaidan alla. Mutta minulla on vain yksi karmee kuvallinen t-paita, jossa on jotain sählyyn viittaavaa. Parhaimpia ovat virttyneet ja vanuneet, mutta niilä ei kehtaa kylille lähteä.

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

tts  

Matkalaukku on monella tapaa mielenkiintoinen esine. Yksi niistä on erottuvuus. Olen jo pitkään - turhaan - ideoinut tapaa, jolla sen oman harmaan samsoniten saisi erottumaan muista silloin kun ne kaikki kiertävät samaan aikaan tavarahihnalla. Erottava tekijä ei saisi olla kaupasta ostettu (kuten lentokentillä myytävät värikkäät hihnat yms), koska joku kuitenkin pykää samanlaisen kombinaation jossain vaiheessa. Tämä sinun kuvaamasi laukku ei samasta syystä ole hyvä, vaikka muuten aika vänkä onkin. Merkki ei myöskään saisi tipahtaa tai pyyhkiytyä pois.

Nykyinen erottava tekijä on toiminut yllättävän hyvin; se on pieni punainen muovinauhan pätkä, joka on umpisolmussa laukun kahvassa.

tts commented on 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Tägääminen on tärkeä identiteetin rakentaja. Laukullakin on oltava indentiteetti @tts kertomista syistä. Meitä ihmisiä ei onneksi tehdä tehtaissa, joten erotumme joukosta ilman yksilöllistä t-paitaakin.

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

Henkilökohtainen kuvio laukussa onkin sitten kokonaan toinen juttu.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

visualradio  

@Herra, Personalisoiva laukkuliike keksitty! Siinä liikeidea laukkufirmalle. Silkkipainollako se huitastaan? Miten varmistetaan, että kestää kolhut?

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

No mun matkalaukkuni on käsinmaalattu.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

Vuitton valmisti, ennen kuin se alkoi tehdä laatutiedottomille tyylittömiä käsilaukkuja, personoituja ja vedenpitäviä matkalaukkuja. Näistä kuuluisin on Toscani, joka oli matka-arkkuun pakattu toimisto.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

ihmis-suski  

yleensä geneerisen näköiset omat tavarat on tehtävä jollain tavalla omiksi. Ne on maalattava, värjättävä, kuvioitava. Nyt minulla on pohdinnassa millä teen uudesta kypärästä omani..

ihmis-suski commented on 02.08.2009 (fi)

nikc  

Mä olen ostanun käymistäni paikoista kangasmerkkejä jotka olen sitten ommellut laukkuuni. Hyvin on erottunut liukuhihnalla.

nikc commented on 02.08.2009 (fi)

tts  

Laukun pintaan merkattiin kerran erään majatalon toimesta liidulla huoneen numero, ja se näkyy heikosti vieläkin. Harkitsin, josko piirtäisi liidulla jonkun oman kuvion laukun molemmille puolille, joka reissulle eri. Mutta tulkittaisiinko se näinä paranoideina aikoina Merkiksi Jostakin? Sitä paitsi liitu tahraa muita laukkuja, ja jälkikin kai nuhraantuisi jo alkumetreillä.

@nikc: jep, toimii kangaslaukuissa. Tuohon kovakuori(ai)seen täytynee suunnitella oma maalaus, kiitoksia vaan vihjeestä @Herra ja @ihmis-suski.

tts commented on 02.08.2009 (fi)

natasha_l  

@ihmis-suski eikös joku "iä iä sisterhood" -juttu ole sovelias?

natasha_l commented on 02.08.2009 (fi)

Ile  

Tässä pari metodia kustomointiin: http://www.verkkokauppa.com/pages/sub...

Ile commented on Helsinki 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Tarrat! Ennen muinoon, kun turismi oli uutta, saattoi destinaatioista ostaa tarroja, jotka liimattiin matka-askin kylkeen, auton sivuikkunaan tai matkavaunun kylkeen. Ne olivat siinä merkkinä kuin intiaanin vyöllä päänahka. Mihin tämä traditio on kadonnut? Pitäisikö tarraaminen elvyttää? Joka kylällä olisi omansa. Qaikua varten pitäisi luoda korttelinsa tai kylänsä erottuva tarra. Taiteilijoille töitä!

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

Tästä tuli mieleeni.
Mikä saatanan idea on hankkia kunnille liikemerkkejä, kun niillä kerran on vakiintuneen aseman saavuttaneet vaakunat?

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Pitäisikö meidän luoda omia henkilökohtaisia Qaiku-vaakunoita, joilla merkkaisimme paikkamme ja reviirimme? Niitä voisimme vaihtaa Qaiku-kuva-albumin kautta merkkinä siitä, että "se" kävi täällä. Omaksi paikaksi voisi valita kulmakunnan kapakan tai kahvilan. Voisimmeko näin edistää hyperpaikallisuutta ja kuulumista johonkin hyvin paikkaan sidottuun?

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

Minulla on vaakuna ja siihen suojatut oikeudet.
Selvisi ihan muuta asiaa selvittäessä, kun saksalaiset alkoivat vittuilemaan eräästä sloganista.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

nikc  

@tts jep, pärjään useinmiten pelkällä käsimatkatavaralaukulla, isommassa laukussani on edelleen kiinni iso ja värikäs mainostarra joka siinä ostettaessa oli, sen avulla sekin on toistaiseksi erottunut hyvin. Useimmat kai irroittavat moiset.

nikc commented on 02.08.2009 (fi)

Ile  

Vähän pomppaa alkuperäisestä, mutta miten olisi Qaiku-pelikortit. Niissä olisi arkisia tehtäviä (auta kaveria, ratkaise ongelma, tarjoa kahvit) joiden suoritus kuitataan tarinalla Qaiku-kanavalle. Linkki somen ja oikean elämän välille.

Uusien Qaikulaisten rekrytointia varten jaetaan näitä käyntikortinkokoisia tehtäväkortteja, joiden takana ohje kuinka tehtävä kuitataan suoritetuksi (lue: kirjaudutaan Qaikuun ja kirjataan teko)

Voisin suorittaa esim. kahvin tarjoamisen pokkana jollekin tuntemattomalle. Tulisi hyvä tarina Qaikuun ja samalla rekrytoitua yksi, kun annan sille yhden tehtäväkortin suoritettavaksi.

Ile commented on Helsinki 02.08.2009 (fi)

visualradio  

@Ile Qaikun ja IRL yhdistäminen. Samalla jokainen voisi rakentaa Qaiku-karttaa, missä on elämänsä aikana käynyt Qaikumassa. En tiedä, olenko lainkaan linjassa, mutta ominaisuuksien laajentumisesta kait tässä on kyse. Voisimmeko lahjoitta Qaiku-tarroja esim. kahviloille, joilla on ilmaiset Wlanit? Tai hyvää palvelua? Eräänlainen Qaiku-Michelin...

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

pni  

Voisikohan muovisiin matkalaukkuihin liimata kangasmerkkejä? Pysyisivätkö paikallaan? Kestäisikö laukun muovi (vai mitä polymeerejä niissä nyt sitten onkaan)?

pni commented on 02.08.2009 (fi)

nikc  

@pni Luulen että tarrat olisivat viisaampi vaihtoehto. Kyllä ne pysyvät kunhan pinnan puhdistaa ennen kiinnittämistä...ja sitä mukaa kun ne irtoavat, saa tilaa uusille tarroille.

Mutta uskon kyllä että kangasmerkitkin liimalla pysyisivät. Kuumaliimalla ainakin. Siitä en sitten tiedä voiko se vahingoittaa laukkua,

nikc commented on 02.08.2009 (fi)

pni  

Tarroissa ei ole samaa fiilistä.

pni commented on 02.08.2009 (fi)

Ile  

@visualradio kaksi Qaikua (tai siis Q-kirjainta) saa ilmaisesta Wifistä, 3 jos tuuppaavat tarjouksia Qaikulaisille. Se olisi siis merkki "kannattaa katsoa Qaikusta tarjoukset" - Tähän tarvitaan siis vähän paikkatieto-ominaisuuksia, joitain ideoita täällä.

@pni Mitä jos muoviseen laukkuun liimataan karhutarra ja siihen olisi sitten vaihdettavia kangasmerkkejä (=halpa valmistaa koneellisesti tai myös käsin, tulostamalla tms.). Tämä olisi kansainvälinen juttu: Niitä myydään joka maassa ja ne olisi keskenään saman kokoisia. Olisi jännä vaihtaa noita tuntemattoman kanssa lentokentällä checkin-jonossa.

Ile commented on Helsinki 02.08.2009 (fi)

pni  

@Ile ja vielä kun nettiin saisi tuon ympärille yhteisön, niin siinähän olisi bisnesidea... ehkä.

pni commented on 02.08.2009 (fi)

Herra  

@pni Vankasti samaa mieltä tarroista.
Kuumaliima pitää sitten yllättävän huonosti muovissa. Oikeastaan kuumaliima sopii hyvin harvaan paikkaan.

Herra commented on 02.08.2009 (fi)

lindstorm  

Mun gradu tulee itseasiassa käsittelemään massatuotteiden personalisointia. Tässä tuli sikana hyviä pointteja, Kiitos @Visualradio, enpä olisi itse osannut paremmin kirvoittaa näin hyvää keskustelua aiheesta :)

lindstorm commented on 02.08.2009 (fi)

pni  

Entä jos kokeilisi jotain superliimaa (niitä joita mainostettiin, että kestävät vaikka auton painon) tai vaikka kaksikomponenttitököttiä?

pni commented on 02.08.2009 (fi)

pni  

Pimp my luggage (vrt. pimp my laptop).

pni commented on 02.08.2009 (fi)

Ile  

Mainos: Oletko liimaamassa sitä tähän? Mikset etsisi sopivaa liimaa ThisToThat-palvelusta!.

Harmi, että on vähän jenkkituotteet ja taissut päästä jo aika vanhaksi. Ideana kuitenkin loistava!

Ile commented on Helsinki 02.08.2009 (fi)

pni  

@Ile kyllä, loistava idea.

pni commented on 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Olemmeko synnyttämässä mikrojutustelun jatkeeksi fyysisiä tuotteita ja muita palveluita, jotka ovat osa sosiaalista vuorovaikutuspeliä? Thing ja Service Linkkejä, jotka mahdollistavat vuorovaikutuksen esineiden ja paikkojen kanssa? Tämä ei ole sinänsä uutta, mutta harvoin näitä juttuja on viety aidosti käytäntöön. Kaikki merkittävä syntyy siitä, että jutut toteutetaan. Execution is King!

visualradio commented on 02.08.2009 (fi)

nikc  

Ehkä tähän voisi saada mukaan jonkun jo olemassa olevan, a la moo.com?

nikc commented on 02.08.2009 (fi)

pni  

@nikc Niin, jos laukussa ei olisikaan maa-/kaupunki-/kohdemerkkejä vaan minä-merkkejä. Se kertoisi kenet on kohdannut, ei missä on ollut?

pni commented on 02.08.2009 (fi)

Ile  

Matkalaukussa nuo olisi niin rankassa käsittelyssä, että voisi olla vaikes saada kestämään. Ehkä konsepti toimisi paremmin (myös määrällisesti) jos se pyörisi reppujen yms. arkisten kantovarustusten ympärillä?

Matkalaukuissa yksi vaihtoehto olisi integroida konseptia varmistusremmiin (vai mikä se onkaan, joka vedetään laukun ympärille varmistamaan)

Ile commented on Helsinki 02.08.2009 (fi)

visualradio  

Pitäisikö matkalaukkujen lisäksi personoida läppäreitä ja muita julkisia välineitä. Minusta ammattiautoilijat ovat oivaltaneet mobilen mainostilan merkityksen. Miksei yksityisautoista tehdä riemunkirjavia? Olisiko syytä kannustaa hippiliikkeen paluuta?

visualradio commented on 03.08.2009 (fi)

jaanahuhta  

Mun mielestä kirjastoautot on joissakin kaupungeissa hienosti personoituja. Niillä on jopa nimet! Vaasassa on esim. Rölli.

jaanahuhta commented on 03.08.2009 (fi)

visualradio  

@jaanahuhta Kirjastoauto on hieno julkisen palvelun mainostila. Siinä on paljon paljasta pintaa. Pitäisikö kunnanjohtaja ja sihteerit personoida tatskoilla? Eikö tatuointi viittaa saman ilmiön laajenevaan kysyntään?

visualradio commented on 03.08.2009 (fi)

jaanahuhta  

@visualradio Henk.koht olen vältellyt tatuoimista, sillä koen tautoinnin kovin persoonattomaksi tavaksi ts. ainakin jähmeäksi tavaksi personoida, ainakaan itseään. Ehkä kannattaisi aloittaa kunnanjohtajan virka-autosta. Mustia mersuja kun ei tahdo erottaa toisistaan.

jaanahuhta commented on 03.08.2009 (fi)

TAir  

Ihan kuin joskus olisi tullut joku sääntö, joka kieltää kirjavat autot liikenneturvattomina?

Mainosautoja on ollut vasta vähän aikaa, olisiko vapautuminen alkanut samoihin aikoihin ilotulittamisen vapautumisen kanssa.

Olemmeko menossa kohti uutta iloista eurooppalaisuutta!

TAir commented on 03.08.2009 (fi)

visualradio  

@jaanahuhta Ensin luin "olen väitellyt tatuoinneista", kunnes näin, että "vältellyt". Ajattelin, että olipa mielenkiintoinen väitösaihepiiri ja tohtorisnainen kommentoimassa erilaistumisen intoa, mutta olen samaa mieltä tatuoinneista. Koreillaan vaatteilla ja pintakerroksilla, mutta iho saa jäädä rauhaan.

Uusi iloinen eurooppalaisuss @TAir kyydissä on mahtavaa menoa. Mistä löytyy autojen tuunaajia ja muita julkisuushakuisuuden lisääjiä. Ruohonjuuri tarttee musta identiteetinvahvistusta.

visualradio commented on 03.08.2009 (fi)

jaanahuhta  

@visualradio Harmi kun jouduit pettymään :( Saat tyytyä osaltani vain maisterisnaisen mutukommentteihin :)

jaanahuhta commented on 03.08.2009 (fi)

visualradio  

Hyvin kommentoitu, on puoliksi tehty!

visualradio commented on 03.08.2009 (fi)

Login or register to leave a comment